divendres, 27 de juliol de 2012

Pràctiques dispositiu d'inserció Irina: “M'ha servit per refrescar la llengua estrangera"

Al llarg d’aquest mes de juliol es desenvolupen les pràctiques del Dispositiu d’inserció laboral de Treball als Barris en les seves diferents especialitats: Cambrera de pisos, Auxiliar de cuina, Gestor de magatzem i Atenció al client. Hem volgut conèixer de primera mà aquestes experiències a través d’una sèrie d’entrevistes als seus participants, en les que descobrim les seves aspiracions, inquietuds, vivències i esperances d’assolir un objectiu pel qual treballen dur: aconseguir un lloc de feina.

L'Irina ha fet els 25 anys mentre participava en el Dispositiu d'inserció laboral, especialitat d'Atenció al client. Viu des de fa dos anys i mig al barri de La Salut, a on va mudar-se des de Barcelona pel cost de l'habitatge.


Es va assabentar dels dispositius de retruc: ella estava pendent dels "xecs nadó" i quan va anar a preguntar a l'assistenta aquesta li va informar al respecte. Tant el seu marit com ella eren a l'atur, per això tots dos van fer l'examen amb la Montse i com que només podia participar un de cada nucli familiar, ella va ser l'escollida. L'Irina estava més interessada en el dispositiu de cambrera de pisos perquè té un conegut que porta un hotel i podria aprofitar-ho; però com que té una gran experiència desenvolupant taques d'atenció al client, se li va recomanar que refresqués aquests coneixements, de manera que finalment va escollir aquest.

No fa gaire que es va veure forçada a deixar de treballar en aquest sector, ja que la sucursal de Jazztel on treballava es va traslladar a Sud-Amèrica. Ella portava uns quants anys treballant-hi i sempre que es trobaven un client problemàtic s'encarregava ella d'atendre'l, i fins i tot assumia la responsabilitat de formar els nous treballadors de l'empresa.

Des de la seva dilatada experiència en el sector d'atenció al client, la Irina aporta una visió crítica i constructiva del que ha estat aquest dispositiu. Comenta que els mòduls d'Atenció al client i el de Comunicació son massa semblants, i troba millorable el d'Escaparatisme: "l'escaparatisme té moltes sortides, però hagués necessitat d'una visió més crítica". Apunta també que reforçaria les hores d'anglès ja que opina que té molta importància de cara a l'Atenció al públic. A ella el curs l'ha servit sobretot per "refrescar la llengua estrangera". Valora molt bé l'ambient a classe, tant amb les i els companys com amb els docents que els han atès molt bé.

La Irina recomana aquest curs per a les persones que tenen poca o res experiència al sector d'Atenció al públic, i en tot cas el veu recomanable perquè les pràctiques donen una oportunitat real de trobar feina. Ella ha estat fent les pràctiques a Officemat (al carrer Falguera, en el local on era abans la botiga d'electrodomèstics Milar), on necessitaven una persona jove i responsable perquè la botiga és molt gran. Allà han quedat molt contents amb el desenvolupament de les seves pràctiques; tant, que si tot va bé, possiblement al mes de setembre la contractaran.

0 comentarios :

Publica un comentari a l'entrada

CERCADOR DE CONTINGUTS