Els avantatges de la bicicleta

Muntar en bicicleta és una de les activitats físiques més saludables que existeixen. Les seves avantatges són considerables, ja que és pot fer a l’aire lliure i sota sostre, pot practicar-se en grup o en solitari:

  • 1. Reducció d’ estres: D’acord amb la investigació de la Societat per el Maneig del Estres del Regne Unit, anar amb bicicleta és molt més afectiu que una medicació per el estrès. Ja que es un esport que no requereix una alta concentració , ni estratègia, ni pensar en els següents passo, per lo que la bicicleta pots dedicar-te aquest temps per tu. Per pensar, per escoltar música o senzillament per desconnectar. Sobre la bicicleta ets l’amo dels teus propis pensaments.

  • 2. Oxigenació del cos: El ciclisme al ser una activitat aeròbica, anar amb bicicleta augmenta l’oxigenació del cos i del cervell, el que fa que millori la capacitat de resposta dels persones davant de la vida quotidiana. El fet de tenir millor capacitat de respiració, augmenta el teu ritme cardíac, comences a suar i la teva respiració s’accelera però no tant, ja que pots continuar una conversació.

  • 3. Crema de grassa: L’energia principal necessària per anar amb bicicleta, prové generalment de les grasses del cos, per tant aquest tipus de exercicis són molt recomanables per evitar el sobre pes i la obesitat, amés de ajudar activar els músculs.  Com més pedaleges més enfortirà el nostre sistema muscular i desenvolupa molta més resistència.

  • 4. Millora la posició de l'esquena: Es degut a la postura lleument inclinada sobre el manillar, enfortim els músculs de la zona lumbar de la columna, pel que millorem la resistència de la base de la nostre esquena i, a la llarga disminuïm la possibilitat de tenir hèrnies. Això si assegurat de tenir una postura correcta a alhora d'anar amb la bicicleta.

  • 5.Enforteix els genolls: Els genolls és una de les articulacions que més pateix a alhora de fer esport. Gracies a la bicicleta millora la musculatura que exerceix la subjecció del genoll, ja que en aquest exercici els genolls no suporten el pes de tot el nostre cos, i per tant, no és veuen castigades desprès de l’activitat, com passa en altres esports.

  • 6. Millora el bon humor: Com a resultat de l’alliberament de les endorfines (substàncies que provoquen sensació de benestar) utilitzar la bicicleta ajuda a expulsar-les i fa a les persones sentir-se bé.

  • 7. La bici no contamina: Contribueix amb el planeta, la bicicleta és el medi de tranport públic més ecologic que pots utilitzar les ciutat. Per cada 3 kilometres de bicicleta, s’estalvia 1 kilo de CO²

Comentaris